Europejskie Stowarzyszenie na rzecz Rozwoju Prawa, 28 listopada 2024 r.

OCHRONA KONSUMENTÓW W PRAKTYCE:
ANALIZA LICZBY SPRAW PROWADZONYCH PRZEZ MIEJSKIEGO RZECZNIKA PRAW KONSUMENTÓW W SŁUPSKU 


Zbliżający się czas świąt Bożego Narodzenia to wyjątkowy okres w roku, który charakteryzuje się wzmożoną aktywnością konsumentów. Polacy masowo kupują prezenty i upominki dla swoich bliskich, często wybierając zakupy online zamiast wizyt w galeriach handlowych. Zakupy w Internecie oferują wygodę i szeroki wybór, ale niosą ze sobą również określone ryzyko i wyzwania prawne. Konsumenci często zastanawiają się nad prawami dotyczącymi odstąpienia od umowy, zwrotu towaru czy też żądania jego naprawy lub wymiany w ramach rękojmi bądź gwarancji.

Osoby, które napotykają trudności prawne w tym zakresie, mogą skorzystać z pomocy Miejskiego Rzecznika Praw Konsumentów – instytucji, która funkcjonuje w każdym powiecie. Postanowiliśmy sprawdzić, jaką popularnością cieszy się ta instytucja w Słupsku oraz jak kształtuje się liczba spraw rozpatrywanych przez rzecznika na przestrzeni ostatnich lat.

Statystyki działalności Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Słupsku 

W celu uzyskania informacji o działalności rzecznika w Słupsku wystosowaliśmy wniosek o udostępnienie informacji publicznej. W odpowiedzi uzyskaliśmy dane dotyczące liczby wszczętych postępowań oraz udzielonych porad w latach 2020–2024.

Liczba wszczętych spraw i udzielonych porad w latach 2020–2024